Color Addict, azaz Színfüggő címmel mutatta be új kollekcióját Alexis Mabille. A világhírű francia divattervező 2023-as tavaszi haute couture ruhakölteményeit a Christie's akciósház impozáns párizsi épületében vonultatta fel. A jelentős divateseményre meghívást kaptam én is, így végre élőben csodálhattam meg a designer alkotásait, amelyek ezúttal a pénz, siker, hírnév és csillogás égisze alatt keltek életre. Elképesztő színek, drapériaszerűen leomló textíliák, izgalmas szabászati megoldások és mesés kézi díszítések sorakoztak a kifutón. A következő blogbejegyzésben egy különleges helyszíni beszámolót olvashattok a divatbemutató első sorából egyenesen a Paris Fashion Weekről.
Határtalan büszkeséggel töltötte el a szívemet, hogy meghívást kaptam Alexis Mabille Spring 2023 Couture kollekciójának bemutatójára a párizsi divathéten. A megtisztelő invitálás mellett külön öröm számomra, hogy részt vehettem ezen az eseményen, ugyanis a GaborSzakacs Blog első bejegyzése 2015. január 27-én a francia divattervező éppen aktuális ruhadarabjainak bemutatásával indult hódító útjára. Így a divatblogom fennállásának nyolcadik évfordulóját ezzel a rangos fashion show-val ünnepelhettem, végre élőben kifutón is láthattam Mabille couture alkotásait.
Alexis Mabille párizsi haute couture bemutatójára várva
Egy borongós és szeles téli napon mutatta be a 2023-as tavaszi haute couture kollekcióját Alexis Mabille. A francia divattervező ezúttal a Christie's impozáns párizsi épületébe várta a szakma jeles képviselőit, újságírókat, szerkesztőket, bloggereket és tiktokereket. Az ismert akciósház egymásba nyíló termeinek padlóját fehér szőnyeggel borították be, a vendégek pedig az U-és L-alakba rendezett fehér padsorokon foglaltak helyet. Roppant izgatott lettem, amikor a megláttam a nevemet Mabille kifutója mellett egyenesen a front row-n. Ám igazán akkor kerekedett el a szemem, amikor tőlem két hellyel balra a világhírű fotós, Ellen von Unwerth ült le. (Zárójelben: Von Unwerth első figyelemre méltó munkája az volt, amikor 1989-ben először fényképezte Claudia Schiffert. Fotói ma már a Vogue-ban, a Vanity Fair-ben, az Interview-ban, a L'Uomo Vogue-ban, az I-D-ben és a Playboy-ban jelennek meg. Több kozmetikai reklámkampányban is dolgozott, emellett felbukkant az Emily Párizsban című Netflix sorozatban is.) Szóval egy ekkora művész mellett ülni elég menő, gondoltam magamban. És ekkor a fashion show még el sem kezdődött.
A fények felgyúltak és a hófehér térben megjelent az első modell. Az aszimmetrikus, válláról kecses drapériaként leomló bézs-arany szettje az 1970-es évek csillogását, a tomboló szexuális forradalom izgalmasan nőies jegyeit idézte meg. A füle alatt egy csodaszép aranyló virágot viselt, amely egyszerre volt ékszer, romantikus hajdísz és a kortárs művészet lenyomata. Majd sorra érkeztek a szebbnél szebb haute couture alkotások a szivárvány minden színében.
Aki egy kicsit is ismeri Alexis Mabille munkáit vagy éppen a blog rendszeres olvasója, az pontosan tudja, hogy a művész a drámai színek megszállottja. Legyen szó divatról vagy éppen az enteriőr projektjeiről, amelyekben neves éttermek belső terét alakítja ki. Most éppen a Champs-Elysées-n található legendás Lido kabaré újjáépítésében vesz részt, visszaadva a hely történelmi jellegét, csillogását és pompáját. A 2023-as tavaszi haute couture kollekció is csupa fény és csillogás, na meg szín, nemhiába kapta a Color Addict, azaz Színfüggő címet, amely önmagáért beszél.
„Olyan ez, mint egy terápia, a szabadság, a boldogság és a játékosság szimbóluma” – mondta Mabille az előadás előtt a színfalak mögött a Vogue riporterének. Utalva arra, hogy a bemutató aláfestő zenéje Felix da Housecat „Money, Success, Fame, Glamour” című 2003-as sláger volt. És valóban, életre kell a pénz, a siker, a hírnév és a csillogás.
A kifutóra érkező arany tónusú alkotások érdekessége, hogy kitűnően működne nappal és éjszaka is. Nappal az elegancia és a luxus, éjszaka a sejtelmes fények és a féktelen bujaság szinonimái lehetnek. Pompás lamék, flitteres míderek, élénkzöld és fáradt kreppek sorakoztak, különösen üdén hatott a türkiz, a narancssárga és a tűzpiros anyagok váltakozása telis-tele kézi hímzésekkel és apró flitterekkel. Óh, igen, odáig voltam a színpompás sminkekért, a libbenő köpenyekért és a hatalmas masnikért! Mabille ügyesen játszott a volumenekkel és a textúrákkal, néhol terjedelmes köpenyek, máskor szuperszűk estélyik suhantak át a kifutón. Az összkép roppant megkapó, egy kicsit rock and roll és egy kicsit glamour, mintha a hollywoodi vörös szőnyeges gálák elkapott pillanatképeiből látnánk egy roppant sikkes válogatást. Személyes kedvencem a 7. look volt, amely egy ánizs színű, krepp anyagú V-kivágással készített szoborszerű ruha dupla drapériapanelekkel. Egyszerűen IMÁDTAM!
A 36 sziluettből álló kollekció fináléjában érkezett egy hímzett organzából készült, hátrész nélküli kreáció, amely valósággal egyesítette a korábban felsorakozó sokszínű ruhatárat. Mabille pedig felvillantotta annak lehetőségét, hogy a színek és formák gazdagságában minden nőtípust megfest, ezzel kiszolgálja a különféle alkatú, magasságú és ízlésű nőket. Arra törekedett, hogy a korábbi szezonokhoz képest egyszerűbb, letisztultabb vonalvezetéssel dolgozzon, így a jellegzetes formákon túl, a nagy drámaiságot fel-felvillantva igazán nőies, sikkes és nagyvonalúan sokszínű gyűjteményt tett le az asztalra. Köszönöm, hogy részese lehettem ennek a couture-élménynek!
Az Alexis Mabille Spring 2023 Couture kollekció további darabjait az alábbi galériában tudjátok megcsodálni:
Fotók: Alexis Mabille / Daniele Oberrauch / Gorunway.com / GaborSzakacs Blog
Ha tetszett a blogbejegyzés, akkor kövess a Facebookon ITT és az Instagramon ITT!