Egy egészen különös kollekcióval rukkolt elő a 2018-as tavaszi szezonra a Chanel. A patinás márka vezető tervezője, Karl Lagerfeld a klasszikus tweedet műanyag kiegészítőkkel ötvözte, összeállításainak hangulata a háborús időkre, szabásvonalai pedig a 60-as évekre emlékeztetnek. Az elsődleges inspirációját a víz éltető ereje adta, ám az esős napok fényei és annak nyomasztó percei végigkísérik a teljes gyűjteményt. A mozgalmas minták, a meglepő formák és a szokatlan kombinációk teszik a Chanel ready-to-wear darabjait emlékezetessé.
A történelem viharos évtizedei, a természet szépsége, a víz gyógyító ereje és a francia kézművesség találkozása egy kollekcióban. Talán így lehetne a legjobban összefoglalni azt a meglepő sorozatot, amit Karl Lagerfeld az őszi divathét kapcsán kifutóra állított. A Chanel jövő tavaszi gyűjteménye szokás szerint a párizsi Grand Palais impozáns épületében kelt életre, ezúttal egy monumentális sziklaszirtről látványosan zubogó vízesés tövében. A modellek sorát Cindy Crawford lánya, a szépséges Kaia Gerber nyitotta, aki határozott léptekkel jelent meg a szürke deszkákon. A vadregényes tájban tóvá szelídülő zuhatag a felvonultatott ruhákkal hibátlan egységet alkotott. A klasszikusnak mondható Chanel anyag, a tweed ezúttal modern szabásvonalakkal, fiatalos, lendületes összeállításokban született újjá. Lagerfeld ezt a nemes kelmét a 2018-as tavaszi időszakra műanyag kalapokkal, átlátszó plasztik csizmákkal, kesztyűkkel és gallérokkal alakította egyedivé, jövőbe mutatóvá. A tervezői bravúrok és a szokatlan újítások mellett a kettősség érzete hatja át az összeállításokat. Nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy szupermenő vagy éppen polgárpukkasztó, amit látunk. Mindezt a klasszikus alapokon nyugvó, erőltetettnek ható Chanel-utóíz okozhatja. Mintha esős időben sikkes öltözékben városnézésre indulnánk a kifinomult ízléséről ismert Párizsban.
A Grand Palais vízesésének szálló cseppjei szinte összeolvadtak a kristályokkal díszített ékszerekkel, ám a természet közelségének simogató érzése a plasztik kiegészítők élettelensége miatt pillanatok alatt szertefoszlott. Helyét a hatvanas évek változásokra éhes ifjúságának mozgalmi hangulata, a diszkókorszak jellemző stílusjegyei és az űrkutatást idéző futurisztikus elemek vették át. A gyapjúbuklé kosztümöket borító fóliakabátok és a fénylő lakkszettek mellett felbukkanó végtelen gyöngysorok és a rojtos-steppelt táskák némi vigaszt nyújthatnak ebben az igencsak furcsa kollekcióban. A szokatlan víziókat bemutató vadonatúj Chanel gyűjtemény ikonikus logói és fekete-fehér szettjei arra utalnak, hogy ez bizony Coco Chanel egykori divatházának sokkolóan modern adaptációja.
Photos: Yannis Vlamos / indigital.tv / Vogue
Ha tetszett, kövess, lájkolj a Facebookon is: https://www.facebook.com/gaborszakacsblog