Andreas Kronthaler egy fehérbe öltöztetett forradalmat álmodott a kifutóra, amely egyszerre tisztelgett Vivienne Westwood öröksége, a női öntudat és a szabad önkifejezés előtt. A 2026-os tavaszi menyasszonyi kollekcióban a klasszikus fűzők szabadsággá alakultak, a rózsák nem hervadtak el, csak másképp nyíltak. Minden egyes szett azt sugallta, hogy az oltár előtt nem kell álarcot és jelmezt viselnünk, hanem bátran lehetünk önmagunk.
A 2026-os tavaszi menyasszonyi kollekció beharangozója
A Vivienne Westwood 2026-os tavaszi menyasszonyi kollekciójának bemutatója, amelyet a 2025-ös Barcelona Bridal Fashion Week keretében rendeztek meg, több volt, mint egy kifutós esemény – sokkal inkább egy erőteljes állásfoglalás örökségről, megújulásról és a divat provokatív szellemiségéről. A Barcelonai Egyetem Claustro terme lenyűgöző helyszínként kiemelte a ruhasorozat gazdag párbeszédét a történelem és a felforgatás, az elegancia és a lázadás között.
Andreas Kronthaler, a divatház kreatív igazgatója – aki Vivienne Westwood 2022-es halála óta vezeti a márkát – továbbra is a punk szellemiség zászlóvivője, miközben új életet lehel a Westwood-féle menyasszonyi nyelvezetbe. A Barcelona Bridal Night keretében tartott fashion show-n Kronthaler szembement a megszokásokkal. A kifutón tapasztalt modellek – Lorena Durán, Guiomar Alfaro és az ikonikus Simonetta Gianfelici – vonultak végig, az esemény zárásaként maga Kronthaler lépett színpadra egy esküvői ruhában. Ezzel is megerősítette, hogy a Westwood-örökség nem pusztán ruhákról szól, hanem attitűdről, befogadásról és a félelem nélküli önkifejezésről.
A 2026-os tavaszi kollekció a kontrasztok és a textúrák izgalmas együttállása, egyben a történelmi utalások és a kortárs szabászat találkozása is. A tervezés során a ház saját archívumából inspirálódtak, de azon túl is tekintettek – újraértelmezték a 18. századi botanikus, Pierre-Joseph Redouté által ihletett ikonikus rózsamintákat, amelyeket lágy tüllökön és finom sifonokon rétegeztek. A bemutató helyszínére reflektálva pompás narancsvirág-motívumok is feltűntek - a tisztaság szimbólumaiként -, miközben utaltak Claustro visszafogott építészeti kifejezésmódjára.
Az anyaghasználat kulcsszerepet játszott a megélt szépség érzésének felidézésében. A fakó rózsaszín duchess szaténok, a mosott zsorzsett, a finom pamut, a ropogós lenvászon és a bonyolult csipkék megjelenésével a sziluettek egyszerre voltak könnyedek és teátrálisak. A márka védjegyének számító fűzőt újragondolták, a merev, maszkulin szabásmód mellé helyezve olyan darabok születtek, amelyek a női erő és sebezhetőség közötti finom egyensúlyt teremtették meg.
A barcelonai bemutató talán legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor Simonetta Gianfelici megjelent a „Madame de Pompadour” ruhában. Kronthaler elmondása szerint az 1756-os François Boucher festményen szereplő sziluett volt Vivienne Westwood kedvenc ruhája, ami most fehérben, menyasszonyi szerepkörben újjászületett. Méltó tiszteletadás a legendás divattervező előtt - romantikába és lázadó-punk-rokokó stílusba csomagolva.
Fotók: Vivienne Westwood Official / Vogue
Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!