Charles de Vilmorin 2024-es őszi couture kollekciója egy misztikus rejtéllyel átitatott éjszakába kalauzolja a nézőket, ahol mindenki gyanús és senki sem ártatlan. A francia divattervező gazdag jacquard anyagokkal, díszes hímzésekkel és extravagáns kiegészítőkkel mesél el egy hátborzongató történetet, elhagyva a kereskedelmi megfontolásokat a kreatív önkifejezés kedvéért. A látványos gyűjtemény jelmezszerű sziluettjei között megelevenednek Tim Burton világának groteszk alakjai és Agatha Christie titokzatos figurái. Egy különleges bemutató részesei lehetünk, amelyben a művészet és a dráma találkozik, és ahol a nézőre van bízva a végkifejlet.
Charles de Vilmorin második indie couturier kollekcióját vitte kifutóra a divathéten. A francia divattervező - akinek a színpompás ruháit láthattuk a 2024-es párizsi olimpia nyitóeseményének könyvtár jelenetében - az őszi couture divatbemutatóján egy kísérteties jelenetbe kalauzolta a nézőket, ahol mindenki gyanús és senki sem ártatlan. Az egész fashion show olyan, mintha a Cluedo nevű, nyomozással járó, bűntény megoldásával foglalkozó társasjáték kelt volna életre.
Adott egy kísértetjárta ház. Holdtalan éjszaka, gyilkosság történt. Nincs tanú és senkit sem lehet ártatlannak feltételezni. Az első megjelenés maga "a Halál" volt, amit különféle karakterek követtek - a Tim Burton filmjeire jellemző groteszk, a Dr. Jekyll és Mr. Hyde kettősségét idéző, valamint Agatha Christie regényeinek rejtélyes figurái elevenedtek meg. Az, hogy ki az áldozat és ki a gyanúsított, kizárólag a néző fantáziájára volt bízva.
A Netflix-szerű utópisztikus történetmesélés - mint a The Haunting of Hill House vagy Wednesday - mögött egy jó megfigyelő, egy kreatív, fantáziadús tervező áll, aki két hónapon keresztül a négy asszisztensével a saját lakásába bezárkózva dolgozott. Az eddig ismert színes nyomatok helyett ebben a szezonban a gazdag jacquard anyagok, a díszes tollarabeszkek és az egyedi hímzések kerültek előtérbe de Vilmorin ruhasorozatában. Érdekesség, hogy a különleges részletek megalkotásában neves couture-hímzők, tollművészek és kalapkészítők közreműködtek.
„A ready-to-wear számomra egy célkitűzés, de a couture az igazi önkifejezésem” – mondta de Vilmorin egy interjúban, majd hozzátette: „Ez az első alkalom, hogy olyan kollekciót készítettem, ahol nem a [kereskedelmi] szempontokat mérlegeltem, hanem a történetmesélés öröme vezérelt.”
A kifutós történetmesélésben különleges modellek voltak a designer segítségére. Noémie Lenoir áttört kötött ruhában jelent meg, Suzi de Givenchy egy tűzpiros kreációban sétált végig a kifutón, míg Marie-Agnès Gillot narancssárga fátyolban táncolt a fináléban. De Vilmorin nem véletlenül választotta ezeket a nem mindennapi személyiségeket, hiszen mindannyian rendelkeznek azzal a színházi kisugárzással, amelyre szükség van a misztikus történet életre keltésében.
Bár a tervező színekkel és kézműves technikákkal való játéka lenyűgöző volt, egyes sziluettek meglepő módon korlátozták a modellek mozgását, ugyanis szorosan a testükhöz simuló ujjrészekkel rendelkeztek. A sok szürreális pillanat után felmerülhet bennünk a kérdés, hogy vajon Charles de Vilmorin képzeletbeli karaktergárdája bővül a következő szezonban vagy inkább átlép egy kevésbé ijesztő világba. A mostani rejtély addig is megoldatlan marad.
Fotók: Umberto Fratini / Gorunway.com / Vogue
Kövess a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!