GaborSzakacs

Az eltűnt idő nyomában

2024. július 26. - gaborszakacs

A különleges művészi vízióiról ismert Robert Wun a párizsi divathéten vitte kifutóra a legújabb kollekcióját. A hongkongi születésű londoni székhelyű divattervező 2024-es ősz-téli haute couture alkotásai az idő fogalmát járják körbe az évszakok múlásától kezdve az élet körforgásán át az emberi test öregedéséig. Az elgondolkodtató koncepcióban a kézműves ruhakészítési technikákat és a modern gyártási technológiát is alkalmazta a designer annak érdekében, hogy kiemelje, mennyire fontos megélni a pillanatot. Wun lenyűgöző ruhasorozatában az idő varázslatos módon átragyog a couture művészeten.

100_robert_wun.jpg

Robert Wun a "Time" nevet viselő kollekcióval ünnepelte a márkája fennállásának 10. évfordulóját. A hongkongi születésű londoni székhelyű divattervező 2024-es őszi-téli haute couture alkotásaiban - ahogyan a cím is mutatja - az idő fogalmát járta körbe. Műsorfüzetében elmondta, hogy szeretne elgondolkodni azon, „miért csinálom ezt olyan sokáig, miért akarom még mindig ezt csinálni, és meddig fog tartani. Mit jelent mindez az elmúlt 10 évben? A gyűjtemény létrehozásával megtaláltam a választ, és az, hogy elfogadom, hogy egy napon minden véget ér – és ez így van rendjén.”

Wun számára az időkorlátok elfogadása táplálja a kreativitást. Úgy véli, hogy ez az egyetlen módja annak, hogy értelmet adjon az időnek. Élvezi azt az időt, amelyet a földi élethez kapott. "Azt mondani, hogy a pillanatban kell élnünk, közhely, de valójában amit csinálsz, azt csak egyszer tudod megtenni, szóval jobb, ha élvezed, függetlenül attól, hogy sikerül vagy kudarc." Eddig a siker valószínűbb volt Wun számára, mint a kudarc. Kidolgozott alkotásai felkeltették a magánügyfelek, a hírességek, na meg az elit stylistjainak figyelmét, akik mindig a legújabb szenzáció után kutatnak. Wun alkotásainak pompás káprázata olyan ismert embereket vonzott, mint Beyoncé, Lady Gaga, Björk és Cardi B.

A feltűnő és folyamatosan változó multimédiás háttér segítségével Wun utazásra vitte a párizsi közönségét a múló évszakokon és az élet körforgásán keresztül a halálig. A designer az évszakok előrehaladtával érzékeltette legjobban az idő múlását. Már a nyitóképben egy pazar fekete ruha és egy gazdagon hímzett, kristályokkal díszített fátyol került kifutóra, amely a jeges havat imitálta. Sorra érkeztek a téli pillanatok, a havas hatás, a karcsú kabátokat borító fehér rétegek, az ernyőszerű kalapok, a széttépettnek tűnő ruhadarabok, majd megjelentek a pillangók. Ahogyan a tollból készült lepkéket, úgy a rózsaszín cseresznyevirággal hímzett, szűk szabású mídereket is a tavasz hírnökének szánták. Wun roppant izgalmas szimbolikát használt, utalva a reményre és a romlásból kivirágzó szépségre.

Az idő erózióját a minden szettben látható égési sérülések mutatják. Ez a hatás a háromrészes, sárga suhogó selyemből készült, terjedelmes és teljesen pliszé összeállításban csúcsosodik ki a legjobban. Az égetések az egész gyűjteményeben ismétlődnek: 

„Beszkenneltük az égési nyomokat, amelyeket egy organzadarabon végeztünk, majd selyemre nyomtattuk, és továbbégettük a széleit, hogy hangsúlyozzuk a hatást” – magyarázta Wun. "Égesd, szkenneld be, nyomtasd ki, majd írd újra!"

Az idő múlása, annak látható jelei mind-mind jelen voltak ebben a kollekcióban. Wun célja, hogy a koncepcióban a kézműves ruhakészítési technikákat és a modern gyártási technológiát együtt alkalmazza, miközben az idő tulajdonképpen átragyog a couture művészetén. Minden alkotásnak súlya van, mert az életben minden egyes pillanat számít. Minden pillanatot érdemes megélni és minden pillanatban érdemes elveszni. 

A négy utolsó megjelenésben - a designer által kedvelt horror műfaj megjelenítésével, egyfajta progresszív levetkőzéssel - a bőrt, a húst (a gyöngyökkel borított vérvörös részletek a izmokat jelképezik), a csontokat, végül a több ezer színes kristállyal díszített, kozmoszszerű hatást keltő utolsó alkotásban a lelket jelenítette meg.

„A lélek nem arra való, hogy elvesszen” – mondta Wun. Mennyire igaz. Hiszen a lélek végül úgyis visszatér az univerzumba.

11_robert_wun.jpg

12_robert_wun.jpg

13_robert_wun.jpg

14_robert_wun.jpg

15_robert_wun.jpg

16_robert_wun.jpg

17_robert_wun.jpg

18_robert_wun.jpg

19_robert_wun.jpg

20_robert_wun.jpg

21_robert_wun.jpg

22_robert_wun.jpg

23_robert_wun.jpg

24_robert_wun.jpg

25_robert_wun.jpg

Fotók: Isidore Montag / Gorunway.com / Vogue

Ha tetszett a blogbejegyzés, akkor kövess a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1618443357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása