GaborSzakacs

Gyöngyök és szalagok a Chanel bemutatóján

2025. március 17. - gaborszakacs

Miközben a nemzetközi divatvilág arra vár, hogy Matthieu Blazy a divatház következő korszakát elindítva elkezdjen dolgozni a Chanel kreatív igazgatójaként, a 2025-ös őszi-téli ready-to-wear kollekció a márka jól bevált azonosítóit sorakoztatta fel. A patinás francia maison kifutóját a gyöngyök, a szalagok, a fekete-fehér sziluettek, a tweedek és a tüllök uralták, ám ez a biztonsági játék mégis tudott új színt hozni a kortárs divat elképesztően gazdag kínálatába.

1400_chanel.jpg

1500_chanel.jpg

A párizsi Grand Palais a Karl Lagerfeld-féle Chanel történetének (1983-2019) legszebb, leglátványosabb és legköltségesebb divatbemutatóinak adott otthont. Az 1900-ban rendezett világkiállítás alkalmából a londoni The Crystal Palace mintájára épített, hatalmas vas-és üvegkupolákkal fedett art nouveau stílusú kiállítóhely és múzeum 2021-ben bezárt. A hároméves felújítás után a 2024-es párizsi nyári olimpiai játékokra adták át, hogy a vívó és taekwondo versenyeket rendezhessék meg benne. A zárvatartás ideje alatt a Grand Palais Éphémère, a Champ de Mars végén ideiglenesen felállított 10 000 négyzetméteres csarnok helyettesítette a történelmi jelentőségű Grand Palais-t. A Chanel az olimpia után visszatérhetett ebbe az impozáns térbe. A 2025-es őszi ready-to-wear kollekció díszlete egy grandiózus fekete szalag volt, amely kijelölte a nézőteret és az érkező modellek útvonalát.

A 2025-ös őszi-téli ready-to-wear bemutatón a Chanel kollekció vezérmotívumát egy egyszerű, mégis ikonikus elem jelentette: a fekete szalag. A patinás francia divatház minden meghívóját egy fekete masnival látta el, ez a finom részlet monumentális installációvá alakult a francia-kanadai Willo Perron szcenográfus keze által, amely lebegve keringett a Grand Palais impozáns terében. A fekete szalag jelentős szerepet tölt be a Chanel történetében, ugyanis a divatkarrierje kezdetén Gabrielle Chanel a letisztult formájú, de erőteljes kisugárzású kalapjait díszítette vele. És persze ott volt az utolsó bemutatóján is 1971. január 26-án – amit 16 nappal a halála után rendeztek meg –, minden modell fekete szalagos masnit viselt a hajában. 

Miközben a divatvilág izgatottan várja Matthieu Blazy érkezését, a mostani kollekció egyfajta összegzésként, visszatekintésként és egyben elegáns lezárásként jelent meg a párizsi divathéten. A jelenleg tervező nélküli divatháznak a Chanel Creation Studio csapata készítette el ezt a ruhasorozatot, amely hű maradt a hagyományokhoz - mégis friss esztétikával -, hogy fenntartsa az izgalmat az ügyfélkörében. Ebben a szezonban a nosztalgia légköre több kollekcióban is megjelent, a Chanelnél ez a múlt értékes pillanatait jelentette. A kifutón sorakoztak a könnyed tüllfátylak, a finom puffos ujjak és a romantikus fodrok, ezek tökéletes kiegészítői lettek a jól ismert tweed kosztümöknek. Mintha a Chanel zsigeri eleganciája és a világszerte ismert azonosítói, vagyis a márka DNS-e vonult volna fel.

Az időtlen Chanel-gesztusok sorát folytatva a kollekció olyan elemeket küldött kifutóra, amelyek végleg beírták magukat a divatház kódrendszerébe: puha kasmír kardigánok, kis fekete ruhák, tökéletes szabású kosztümök, kétszínű cipők. Gyöngyök csillogtak a ruhákon, kaméliák nyíltak ki hímzett minták formájában és a szalagok végtelen variációi valósággal uralták az összképet. Egy szürrealista játéknak tűnt, amikor a jellegzetes Chanel-gyöngysorok után az arányok valahogy eltolódtak: az óriási gyöngyök cipősarkakká és táskákká váltak, a szalagok pedig a testet körülölelve értek el drámai hatást.

Ez a bemutató egy olyan időszakban érkezett, amikor a Chanel egyfajta átmenetet él át, nem csoda, hiszen a világ maga is tele van bizonytalansággal. A tervezőcsapat úgy döntött, hogy a biztos pontokat hangsúlyozza ebben a szezonban. Azokat az elemeket használták, amelyekben a Chanel rajongói megbíznak és amelyek megnyugtatóan ismerősek lehetnek a számukra, ezzel pedig fenntartják az érdeklődést és a ház lendületét.

Természetesen kísérletezésre is volt példa ebben a gyűjteményben. Izgalmas sifon farmerek és úgynevezett trompe l'oeil hatású selyem tweedek is megjelentek, ezek az innovációk csak fokozták a játékosságot és a frissesség érzetét. Hamarosan ezt a stabil Chanel-alapot egy új kreatív szemlélet formálja majd át, ahogy Matthieu Blazy átveszi az irányítást a 31 Rue Cambon címen.

Ebben az utolsó, a Chanel Creation Studio által készített kollekcióban a Chanel egyfajta szórakoztató, pimasz játékot űzött a saját kódrendszerével, tisztelegve a múlt előtt, mialatt egy izgalmas jövő felé tekint. 

Chanel Fall 2025 RTW kollekció a párizsi divathéten

Az őszi kollekció a párizsi Grand Palais-ben debütált, felvonultatta a divatház ikonikus jegyeit

Fotók: Chanel Official

Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr3518816064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása