A kifinomult ízlést és a könnyed eleganciát vitte kifutóra a Chanel. A patinás francia divatház a 2023-as őszi haute couture kollekcióját ezúttal nem egy méregdrága díszletben, hanem a Szajna partján mutatta be, amellyel a romantikus párizsi séták hangulatát idézte meg. A márka kreatív igazgatója, Virginie Viard klasszikus és nőies szabásvonalú ruhákba öltöztette modelljeit, a gyűjteményben felbukkantak a maisonra jellemző csodás tweedek, a fodros blúzok, a szalagos kalapok és a kézzel készített 3D-s virágapplikációk.
"Je ne sais quoi" - így mondják a franciák, amikor próbálják megfogalmazni azt a különös és megmagyarázhatatlan kis pluszt, amitől valami rendkívülivé válik. A Chanel a 2023-as őszi haute couture kollekciójában pontosan ezt "a nagyszerű akármicsodát" jelenítette meg, a világszerte ismert divatház bemutatóján a virággal és kutyával sétáló sikkes francia nő képe kelt életre.
Virginie Viard kreatív igazgató nem bízta a véletlenre a sikert ebben a szezonban, hiszen a fashion show ezúttal nem a Grand Palais impozáns épületében - éppen felújítás alatt áll - és nem a Champ de Mars végében ideiglenesen felépített Grand Palais Éphémère-ben került megrendezésre, hanem a Szajna partján található sétányon. A hosszú kifutó mellett három sorban foglaltak helyet a vendégek. A helyszínen apró standokat állítottak fel, ahol a jellegzetes Szajna-parti árusokat idézték meg, akiknél párizsi nevezetességekről készített nyomatokat, divatképeket, Jane Birkin és Vanessa Paradis fotójával ellátott tárgyakat lehetett kapni. Mmm, micsoda párizsi idill!
A krétával rózsaszínre, lilára és feketére színezett macskaköves folyóparton Caroline de Maigret, a „Hogyan legyél párizsi, bárhol is vagy” című könyv írója, egykori modell nyitotta meg a Chanel-felvonulást. Kétsoros tengerészkék tweedkabátjában roppant elegáns hatást keltett, hajába bele-belekapott a júliusi délelőtt meleg szellője. Aztán sorra érkeztek a nappali viseletek, a szűkre szabott kabátok, a klasszikus vonalú nadrágkosztümök, a szettek hangulata olyan volt, mintha egy divatlapot csaptunk volna fel az 1960-as és 1980-as évek között. Semmi sallang, semmi színpadiasság, Viard úgy mutatta be a Chanelt, mint egy életmódot. Hűen ábrázolta azt a francia szépségstandardot, amikor a tökéletes és a nem tökéletes találkozik. A kényelem, az elegancia megjelent a látszólag formázatlan hajviseletekben és a natúr sminkekben. Az egész összhatás olyan volt, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne az haute couture viselése, közben kutyát sétáltatni vagy egy csinos kis kosárkába virágot szedni a piacon...
... aztán sorra jöttek azok a szettek, amelyek értékes és roppant igényes atelier munkát mutattak be, a finom anyagok, a pompás tweedek, a halvány sifonfodrokkal ellátott szegélyek, a kézzel készített virágapplikációk, az aranyozott gombok, na meg a színes flitterdíszítések az estélyi ruhákon. A fináléban megérkeztek a könnyed, libbenő sifonruhák, visszafogott eleganciájuk a klasszikus öltözködési szabályok és a modern vásárlói igények találkozásából születtek.
„Kifinomultság és egyszerűség, állandóság és szépség” – írta a sajtóközleményében a Chanel. Minden kétséget kizáróan a divatbemutató koncepciója és az haute couture ruhasorozat is lenyűgöző. Tökéletesen hozza azt a életérzést és azt a leheletnyi kis valamit, amelyet a franciák csak úgy neveznek: "Je ne sais quoi" .
A Chanel Fall 2023 Couture kollekció további szettjeit az alábbi galériára kattintva tudjátok megtekinteni:
Fotók: Daniele Oberrauch / Gorunway.com / Reuters / Vogue
Ha tetszett a blogbejegyzés, akkor kövess a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!