GaborSzakacs

Medveczky Ilona, a báli szezon legfényesebb csillaga

2016. február 11. - gaborszakacs

A magyar táncművészet legendája nem szereti, ha sztárnak vagy dívának nevezik. Állítja ezt annak ellenére, hogy megjelenését a vörös szőnyegen bármelyik hollywoodi csillag megirigyelhetné. Nagy öröm számomra, hogy elsőként mutathatom be azt a fantasztikus fotósorozatot, amely fellebbenti a fátylat Medveczky Ilona 2016-os Story-gálára készített ruhakölteményéről.

3_3.jpg

4_5.jpg

Aki az olaszoknak Gina Lollobrigida és Sophia Loren, a franciáknak Brigitte Bardot és Catherine Deneuve, az a magyaroknak Medveczky Ilona. A tehetséges balerina, az elhivatott táncművész, a népszerű revüsztár és a végzet asszonya egy személyben. Medveczky Ilonát óriási érdeklődés kíséri, amikor egy társasági eseményen - így a Story-gálán is -  megjelenik, ilyenkor mesés alakjától és egyedi ruhakölteményeitől hangos a magyar sajtó. A híresség idén kivételt tett, már a rendezvény előtt megmutatta, milyen kreációban lép majd a vörös szőnyegre február 13-án.

A gála előtt néhány héttel Ilona egy ruhapróba keretén belül fogadott budai villájában, hogy divatról, karrierről és szerelemről beszélgessünk. Amíg - közel nyolc órán keresztül - készült az egyedi kreáció dekoltázsa a tehetséges divattervező, Pomozi Péter keze alatt, addig Medveczky szinte mozdulatlanul ült pompás, barokk bútorokkal berendezett nappalijában és csak mesélt, mesélt és mesélt.

- Egy kedves barátomtól komplett referenciát kaptam Péterről. Nagyon tehetségesnek tartom! A ruhára minden egyes díszítőelemet kézzel készített, egy hónap munkája van ezekben a bőrből, gyöngyökből és organzából kivágott applikációkban. A hétköznapokban nincs időm semmire, itt a nagy ház, a rengeteg tennivaló, az elmúlt hónapokban összesen nem ültem ennyit egy helyben, mint most. Pedig annak idején órákat álltam a szabóasztalon, ha kellett, ezerszer próbáltam. Péter a ruhapróbák során jó időben, jó helyen beleláthatott a magánéletembe is, így többet várok el tőle, mint másoktól. A ruhához készül egy fotósorozat is. Nem voltam még fotózáson, többször hívtak, de nem mentem, mert nem vagyok alkalmas erre. A végterméket szeretem, de ez nem az én műfajom. Most azonban kivételt teszek, mert próbálom felemelni, segíteni Pétert. Amit csinál, az legyen tökéletes!

Ilona ruhája egy fekete és arany nagyestélyi elasztikus, tüll felsőrésszel, lézervágott és gyöngyözött florális marhabőr­- és organza­ornamentumokkal díszítve, mellkosár nélküli bustier doupionból hőkezelt zsinórozott csipkével díszítve szaténnal szegélyezett, ráncolt paraboloid tüllszoknyával matematikai sorozat alapján.

A táncművész mindig is híres volt kifinomult ízléséről. Kíváncsi voltam arra, hogy mennyi időt tölt a tükör előtt, tökéletes alakja érdekében megvonja-e magától a finom falatokat és honnan szerzi be mesés ruhatára darabjait.

- Coco Chanel azt mondta, minden nő úgy néz ki ötvenéves kora után, mint amit megérdemel. A színpadon hiú vagyok, a civil életben nem. Nem töltök a tükör előtt órákat. De bele tudok nézni, mert senkinek nem okozok kárt. Soha nem diétázom. Mostanában, ha megkívánom, megeszem éjjel egy szelet zsíros kenyeret hagymával vagy akár egy tábla csokoládét, pedig nem vagyok édesszájú. Nem kísérem figyelemmel a nagy divatházak legújabb kollekcióit, annak idején, ha megtetszett valami, megvettem. Ma már ezt nem engedhetem meg magamnak. A meglévő készleteimből válogatok, megnézem, milyen ékszerem, kiegészítőm van hozzájuk. Viszont nem veszem fel kétszer ugyanazt a estélyit. És ami a legfontosabb, konzervatív vagyok, mert ez mindig divat.

2_4.jpgMinden nő életében van egy olyan bál, amire szívesen emlékszik vissza. Medveczky Ilona így vallott erről:

- Életem első operabálja meghatározó volt. Los Angelesből jöttem haza egyenletes barna bőrszínnel. Az alkalomra Zoób Kati készített nekem egy ruhát, pontosabban egy fekete fűzőt és egyszerűen rám tekert 12 méter muszlint, amit kétoldalt felsliccelt. És persze fehér rókabunda volt velem, mert nagyon szeretem a fekete-fehér kombinációt. Nem tagadom, szeretem a szőrmét. Sokan bántanak emiatt, pedig állatvédő vagyok. A hetvenes években külföldön még nem volt ilyen mértékű a szőrmeellenes propaganda, de a 2000-es évekre eldurvult, az egyik szőrmémet az utcán festékszóró spray-vel lefújták.

1_5.jpg

Az amerikai álomgyár helyett ő a táncot választotta. Egy lapra tett fel mindent és nyert!

- 1970-ben próbafelvételre hívtak be Éva Gábor és Zsazsa Gábor mellett - azt hitték, hogy Zsazsa lánya vagyok - a Metro-Goldwyn-Mayer stúdiójába. A találkozó során az iroda steppelt bőrajtaját bezárta a stúdió vezetője, majd németül beszélgettünk. Akkor dőlt el, hogy Hollywoodban filmsztár leszek vagy sem. Felajánlotta a szereposztó díványt, de én megismertettem vele a magyar táncművész lábát. Összevertük egymást. Így nem lettem filmcsillag. Ám én Las Vegasba mentem, ahol csak táncolnom kellett. Nem bánom, hogy nem lettem világsztár. Itthon műfajt teremtettem, a revüt. Amióta lejöttem a színpadról, azóta nincs senki, aki csinálja. Ma már fogalmuk sincs az embereknek arról, mi az a látvány. Leülnek vacsorázni és ennyi a szórakozás. Nincs mulató sem. Ez egy más világ lett, az akkori értékeinket nem becsülnék meg, pedig lenne rá igény. Ma már az internet az úr.

Persze, Ilonának is vannak példaképei. A legnagyobb szerelme mégis a tánc lett.

- Példaképem a las vegasi táncosnő, Juliet Prowse és édesapám testvére volt. Nagynéném figyelt fel a tehetségemre, ő vitt el az Állami Balettintézetbe. Bizony, én egy klasszikus balerina vagyok! Ebből váltottam a könnyű műfajra, ami egyáltalán nem könnyű. Műfajt teremtettem a revüvel, mert biztos alapokra, 9 éves balettre építettem fel mindent. Többször hívtak tanítani is, de nem tudok úgy kiteljesedni a tanításban, mint a cselekvésben. Ma már nem táncolok. Csak a kivédhetetlen helyzetekben fogadom el a táncra való felkérést.

5_4.jpg

Azon a hideg, havas téli estén ott ült velem szemben az egyik legszebb magyar nő és türelmesen várta, hogy kialakuljon a ruhája végleges formája, elmerengtem azon, vajon miért él egyedül. Pedig egy fantasztikus kisugárzású asszony. Falat húzott maga köré vagy a világ ennyire megváltozott körülötte? Hol van az ő hercege, a méltó partnere?

- Nem tartom magam szerelmes típusnak. Amikor öt helyen dolgoztam egy napon, a testem ki volt sajtolva, a kötelesség és a hivatásszeretet motivált. Nagy falat vagyok, félnek tőlem a férfiak. Kortól, külsőtől és egzisztenciától függetlenül az jut eszükbe rólam: mennyibe kerül ez a nő nekem, illetve mit kell nála teljesíteni az ágyban. Annak idején a kapu előtt egy láda pezsgőt és száz szál vörös rózsát hagytak, napjainkra eltűnt a tisztelet és az őszinteség. Megváltozni már senki miatt sem fogok, nem alkudom meg semmiben. Nekem az ösztöneim zseniálisak, ezt jól tudom használni. Sosem érdekelt más véleménye. Ha valaki tisztában van a képességeivel, az alkatával, a nevével, akkor az kötelezi. Egy életen át.

Egy biztos, Medveczky Ilona Pomozi Péter lehengerlő ruhakölteményében ismét a Story-gála különleges fénypontja lesz. Mert Medveczky nélkül nincs Story-gála!

6_4.jpg

Medveczky Ilona és designere, Pomozi Péter

Designer:­ Pomozi Péter

Model: Medveczky Ilona

Styling: Józsa Nikolett

Makeup: Felhalmi Kinga

Dressmaker: Pere Ágnes

Hair: Kalmárné Nagy Ildikó

Photo: Gelner Lóránd

Place: Royal Diamonds Ékszerszalon

Ha tetszett, lájkolj a Facebookon is: https://www.facebook.com/gaborszakacsblog

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr108380154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása