Akár egy meghitt séta egy gyönyörű kertben, olyan hatással bír a Givenchy legújabb kollekciója. A világhírű francia divatház 2020-as tavaszi gyűjteményét Clare Waight Keller divattervező a Sissinghurst kastélyban tett látogatása, na meg Vita Sackville-West és Virginia Woolf szerelmes levelezés ihlette. Ilyen, amikor az angol vidék romantikája a párizsi haute couture kifinomultságával és a modern megjelenés íratlan szabályaival találkozik.
Hubert de Givenchy munkássága mindig is a nőies megjelenést és a kifinomult ízlést hirdette. A designer halála utána a Givenchy kreatív igazgatója Clare Waight Keller lett, akinek - született angolként - nemcsak a magával hozott értékrendeket kellett elfogadtatnia a szakmabeliekkel, hanem női vezetőként is helyt kellett állnia egy világmárka élén. És ez bizony sikerült neki, ma már az egyik legbefolyásosabb tervezőként irányítja a Givenchy-t. A szezonok jönnek-mennek, a kollekciók gyorsan kipörögnek, az inspirációnak és a kreativitásnak pedig minden évszakban utat kell engedni. Waight Keller 2020-as tavaszi couture gyűjteménye az angol nők és az angol kertek iránti szeretetéből fogant. A Sissinghurst kastélyban tett látogatása olyan mély nyomot hagyott benne, hogy azóta is "a hely megszállottja". A zöldellő parkok üdesége, az apró virágok végtelen tengere mellett a vidék romantikája is teljesen elvarázsolta a művészt. Emlékek és érzelmek, történetek és lopott csókok egy különleges környezetben. Egy romantikus tavaszi kollekcióhoz szükség van egy cseppnyi szerelemre is, amelyet Vita Sackville-West és Virginia Woolf írónők szenvedélyes levelezése szolgáltatott. Egy olyan korból, amikor az identitás keresése nem volt mindennapos beszédtéma, az önazonosság, az elfogadás és az LGBTQIA közösségek egyenlősége csak elméletben létezhetett.
Clare Waight Keller egy költőien romantikus, roppant nőies, itt-ott kissé maszkulin, mindenekelőtt a Givenchy-stílusjegyeket tiszteletben tartó sorozatot alkotott meg 2020 tavaszára. Az 1950-es években szabásvonalai, az Audrey Hepburn számára készített bájos köpenyek és hatalmas kalapok mind-mind visszaköszönnek egy modern átiratban. A keskenyre szabott kabátjai, férfias nadrágjai tökéletes ellenpontjai a 3D-s virágokkal díszített harang- és labdaszoknyáknak, a vállakon kacéran legördülő hullámoknak és az áttetsző csipkeruháknak. A buja kertek színes reményei sorakoznak fel az árvácskák, az ibolyák, a körömvirágok, a fátyolvirágok és az íriszek színeiben. A vizualitást az éles kontrasztokkal, az aszimmetrikus vágásokkal, a Chantilly csipkékkel, a mesés hímzésekkel és a ragyogó kristálydíszítésekkel tudja fokozni. A show fináléjában Kaia Gerber lépett kifutóa. a modell egy úgynevezett ernyőkalapot viselt, amihez egy vállpánt nélküli fehér csipkeruhát tervezett Waight Keller. A fantasztikus látvány egy életre kelt hófehér álomként babonázta meg a Paris Fashion Week sokat látott divatközönségét. Egy valóra vált álom luxuskivitelben.
A Givenchy-ház legyűgöző 2020-as tavaszi haute couture kollekciója
Photo: Alessandro Lucioni / Gorunway.com / Vogue
Megtalálsz a közösségi oldalakon is, lájkolj a Facebookon és kövess az Instagramon!