GaborSzakacs

Giorgio Armani utolsó kollekciója: egy milánói korszak vége

2025. szeptember 29. - gaborszakacs

Tegnap este a milánói Pinacoteca di Brera falai között különleges esemény tanúi lehettek a divat szerelmesei. A bemutató, amely eredetileg Giorgio Armani pályafutásának 50. évfordulóját ünnepelte volna, végül megrendítő búcsúvá vált, ugyanis a hónap elején elhunyt tervező csendes forradalmának örökségét koronázta meg. Ez az utolsó kollekció egyszerre volt záróköve a víziójának és bizonyítéka annak, hogy a stílusa kiállja az idő próbáját.

1000_giorgio_armani_ss26.jpg

armani_2025_09_08.jpg

„A nyom, amelyet remélem, hogy hagyok magam után, az elkötelezettség, a tisztelet és az emberek valamint a valóság iránti őszinte törődés. Valójában minden itt kezdődik.” - Giorgio Armani

3000_giorgio_armani_ss26.jpg

A milánói Armani/Teatro épületében ravatalozták fel a szeptember 4-én, 91 éves korában elhunyt Giorgio Armanit. A világhírű olasz divattervező fából készült koporsója a divatbemutatóinak otthont adó színház központi részén kapott helyet, ahol a sötét termet száz papírlámpás fénye világította meg. A művész előtt közel 16 ezren rótták le kegyeletüket. A gyászszertartást – kérésének megfelelően – szigorúan zárt körben tartották meg szeptember 8-án, a Milánótól délre fekvő Rivalta településen, a San Martino Vescovo templomban. Ezt követően a családi kriptában helyezték örök nyugalomra, ahová korábban Armani szüleit és bátyját is temették.

300_giorgio_armani_ss26.jpg

A 2026-os tavaszi–nyári ready-to-wear kollekció, amelyen utoljára dolgozott Giorgio Armani, a divatház fennállásának 50. évfordulójára megnyitott "Giorgio Armani: Milano, Per Amore" című kiállítás épületében került bemutatásra. A milánói Pinacoteca di Brera udvarát a megemlékezésen is látható papírlámpások fénye töltötte meg, ez igazán megható és szimbolikus látványt nyújtott. A nagyszabású fashion show-ra a ház ikonikus ügyfeleit hívták meg, köztük Richard Gere-t, aki az 1980-as Amerikai dzsigoló című filmben Armani szürke öltönyeivel emelte világhírnévre a tervezőt. Az első sorban helyet foglaló Glenn Close, Cate Blanchett és Lauren Hutton a finálé végén könnyes szemmel, összeölelkezve emlékezett Giorgio Armanira.

A kifutón felsorakozó szettek az első pillanataitól kezdve a jól ismert Armani-esztétika esszenciáját bontották ki. Lágy szabások, folyékony drapériák és kifinomult anyaghasználat jellemezte a kollekciót. A paletta a márka védjegyének számító árnyalatokra épült: szürkék és visszafogott kékek, bézsek és lágyan semleges tónusok, amelyeket időről időre mélyebb színek törtek meg. A bőrmunkák, a finom kötött anyagok, a csillogó jacquardok és az áttetsző rátétek harmonikus párbeszédet folytattak egymással, miközben minden apró részlet az állandóságot és a letisztult eleganciát hangsúlyozta.

A sziluettek Armani pályafutásának legkorábbi gesztusait idézték meg: béleletlen dzsekik, könnyed nadrágok, finoman leomló és nem testhez tapadó ruhák. Az igazán mély érzelmi töltetet a modellek visszatérése váltotta ki, azok az ismert arcok, akiknek a karrierje évtizedek óta összefonódott Armaniéval. Az utolsó kollekció kifutóján vonulhattak végig, így a divatesemény a származás, a hűség és a folytonosság érzését erősítette.

A 2026-os tavaszi kollekció kényes egyensúlyt teremtett a kereskedelmi életképesség és az emlékező gesztus között. Armani ezúttal nem a grandiózus teátrális elemeket választotta, hanem az ismerős, hordható, mégis különleges darabokat. Ruhákat, amelyeket viselni, megélni és dédelgetni lehet. Minden hajtás, minden szabás a búcsú súlyát hordozta magában.

A pompás kollekcióban egyszerre összekapcsolódott Milánó és Pantelleria története. Ez Giorgio Armani életének két meghatározó helyszínét idézte meg. A modernitás és a munka városát, ahol mindig is élt és dolgozott, valamint a mediterrán szigetet, Európa és Afrika határán, a kontrasztok, a vulkáni kőzetek és a sötét mezők földjét, amelyet a tenger végtelen kékje ölel körbe, ahol rendszerint pihent. A sziluettek és az anyagok folyékonysága, könnyedsége mintha a sziget szeleinek adta volna át magát, követve Armani elképzelését a ruha és az ember közötti harmóniáról.

 Giorgio Armani utolsó kollekciója a Milan Fashion Weeken

84_giorgio_armani_ss26.webp

Az utolsó megjelenés egy kristályfonású kék szoknya és felső volt, amelyen Armani portréja díszelgett. Egyszerre volt tisztelgés és kijelentés: a művész szelleme és kézjegye örökre fennmarad.

ga_20000.jpg

A záró pillanatok szimbolikus erővel hatottak. Giorgio Armani unokahúga, Silvana Armani és Leo Dell’Orco – a női és a férfi vonal kijelölt utódai – jöttek ki az utolsó meghajláshoz, ez egy megrendítően őszinte és érzelemdús pillanat volt.

Nem pusztán egy fashion show vége volt, ez egy fordulópontot is jelentett Milánó és a divat történetében. Tapinthatóan érezni lehetett Armani hiányát, a hangot, aki csendesen, mégis kitörölhetetlenül formálta az egész iparágat. Giorgio Armani utolsó kollekciója emlékeztetett arra, hogy a stílus túléli a pillanatot, a színek, a formák és a sziluettek pedig nem fakulnak ki az idő múlásával, hanem továbbra is visszhangoznak. Kortalanul. Elegánsan.

Fotók: Giorgio Armani Official / Reuters / Vogue

Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1918960897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása