Richard Quinn 2026-os tavaszi-nyári kollekciója bizonyítja, hogy a brit designer a klasszikus estélyiruha-tervezés új generációjának meghatározó alakja. A londoni Smith Square Hallban tartott divatbemutatóján a romantika, a drámaiság és a kifogástalan kézművesség kapott főszerepet – mindez egy olyan alkotói pályakép részeként, amely folyamatosan fejlődik, mégis hű marad a saját jellegzetes kódjaihoz.

Richard Quinn egyfajta mesemondói szerepet tölt be a kortárs divatban, hiszen a saját fantáziavilágán átszűrve mutatja be a modern romantikát. A londoni székhelyű fashion designer azon kevés igazán klasszikus estélyiruha-tervezők közé tartozik, akik a nehéz gazdasági körülmények és a hatalmas túlkínálat mellett is fennmaradtak. Lelkes és kreatív csapatával egy hűséges rajongótábort és megbízható ügyfélkört alakított ki, a kifutós bemutatói egyszerre látványosak, ugyanakkor bensőséges hangulatot árasztanak. A 2026-os tavaszi-nyári kollekció fashion show-ja olyan érzést ad, mintha a konfekció előtti korszak időtlenségébe csöppennénk vissza, amikor a kézművesség és az atelier munka forradalmasították a divatot.
A londoni Smith Square Hall koncertteremben megrendezett esemény valójában egy lenyűgöző operaelőadás volt. Quinn a társadalom felső rétegé(hez)ről szólt, mesés kreációival egyszerre idézte meg Edith Wharton: Az ártatlanság kora című művének sóvárgó tekinteteit és a The Gilded Age (Az aranykor) HBO-sorozat társadalmi csatározásait. Kifinomult világával a teljes érzelmi skálát akarta uralni, a vágytól a hatalmi ambíciókig.
A nyitányban Naomi Campbell lépett színpadra egy karcsú fekete ruhában, amelyet egy különleges, fehér vállrész és egy túlméretezett virágdísz tett emlékezetessé. Aztán változatos formavilágú sziluettek sorakoztak a kifutón, közöttük a flapper-korszak köpenyes, oszlopos ruhái, az 1950-es évek Grace Kelly-stílusú, bájos tüllszoknyái és a ’70-es évek sellőszoknyái, amelyek az aranylóan flitteres felsőkből omlottak le.
A bemutatón természetesen helyet kaptak a jellegzetes Quinn-formák is. Például a rózsaszín–zöld, fodros virágmintás ruha maga volt a Quinn-esszencia vagy a sárga, többsoros masnikkal díszített kreáció, ami pedig a tavalyi piros változat testvérdarabjaként jelent meg. A show utolsó harmadát teljes egészében a menyasszonyi ruháknak szentelte a művész, ez a szegmens mára Quinn demi-couture világának megkerülhetetlen része.
A világhírű tervező ma már nem a korábbi, provokatív latex-korszakára koncentrál, talán sokan hiányolják tőle azt a fajta pimaszságot és merészséget. Napjainkban Quinn sokat finomított a kifejezésmódján, romantikus, mégis korszerű stílust teremtett, amelyet kifogástalan szabásvonalak, monumentális tüllrétegek és gondosan megkomponált virágdíszek jellemeznek. Ez a változás nem gyengíti, hanem új szintre emeli Richard Quinn munkásságát, megerősítve a pozícióját a kortárs divatvilág egyik legfontosabb estélyiruha-tervezőjeként.
A Richard Quinn Spring 2026 RTW kollekció a londoni divathéten debütált
Fotók: Richard Quinn Official
Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!













































