A szerelem hét szakaszán vezette végig a közönségét Rahul Mishra a párizsi Collège des Bernardins ősi falai között. Az indiai divattervező 2025-ös őszi-téli couture kollekcióját a szúfi költészet ihlette, amelyhez Klimt-aranymozaikokat, szárnyaló lótuszokat és szakrális hímzéseket társított. A vonzalom, az önátadás, a megszállottság és az extázis élménye kelt életre, miközben a divatot egy meditatív látomássá emelte.


A hírek szerint Cardi B - akit élőben láttam Stéphane Rolland bemutatóján - késői, drámai érkezése igazán látványosra sikerült ebben a háromdimenziós rózsákkal körbeölelt, flitteres Rahul Mishra couture szettben. A megjelenése a szerelem megszállottságának vizuális manifesztációját testesítette meg.
A párizsi Collège des Bernardins ősi kőboltívei alatt a spiritualitás és a couture találkozásából teremtett látomást Rahul Mishra. A világhírű indiai divattervező 2025-ös őszi-téli couture kollekciója a szúfizmus költészetére épült: a szerelem hét klasszikus szakaszát – a vonzalomtól a megszállottságon át a halálig és az újjászületésig – idézte meg, minden egyes szettel új érzelmi fejezetet nyitott.
A bemutató olyan volt, mintha hét különálló show olvadt volna egybe, mégis teátrális kohézió tartotta össze. A nyitókép egy áttetsző anyagra hímzett, aranyszálas szívformájú kreációval hirdette meg a gyűjtemény szimbolikus tétjét: a szerelem egyszerre a páncél és a sebezhetőség jelképe. A drámai pillanatokat csendesebb, meditatív részletek váltották, mint a holdfényben ragyogó lótuszokkal hímzett ruha – az indiai kozmológiában az örök jelenlétre utal. A lótusz itt nem puszta díszítés, hanem szent szimbólum, amely a spirituális és a romantikus dimenzió között teremtett hidat.
A ruhasorozat legizgalmasabb dialógusát Gustav Klimt képi világával folytatta Mishra: aranymozaikok, szárnyaló glóriák és érzéki textúrák idézték meg osztrák festő szecessziós művészetét. Ezek a látomások az indiai kézművesség legfinomabb technikáival keltek életre. Az aari, zardozi, naqshi, dabka és fareesha hímzések mellett a gyöngyök, az édesvízi gyöngyök, a kundan és a flitterek szőttek fényáradatot az organzára, a tüllre, a bársonyra és a szaténra. A szoborszerű sziluetteket betétes szerkezetek tartották, amelyeket Mishra műhelyében helyi mesterek fémműves technikákkal formáltak meg. Nem véletlen, hogy a kollekció több mint kétezer (!!!) kézműves munkáját dicséri.
Miközben sok tervező a couture-t a visszafogottságra és a finom kódokra redukálja, Mishra az őszinteség nyelvének a maximalizmust választja. Az ő szerelemfelfogása nem logikus vagy letisztult, hanem elsöprő, ellentmondásos, eksztatikus és spirituális. Az alkotásai nem a trendekhez igazodnak, hanem mozgásban lévő kéziratokként élnek tovább, tele szimbólumokkal és személyes mitológiával.
Rahul Mishra ezúttal is arra emlékeztette a közönséget, hogy a divat lehet mélyen költői történetmesélés. Egy nyelv, amely nem fél a túlzásoktól, mert talán csak a couture képes igazán kifejezni a szerelem káoszát a textíliák nyelvén.
Rahul Mishra 2025-ös őszi-téli couture kollekciója a párizsi divathéten debütált
Fotók: Getty Images / Rahul Mishra Official
Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!




































