GaborSzakacs

Identitáskeresés Robert Wun szürreális színházában

2025. augusztus 18. - gaborszakacs

A tudatos jelenlét bemutatása, a metamorfózis teatralitása és a valóság groteszk kifordítása határozta meg Robert Wun 2025-ös őszi couture kollekcióját. A hongkongi születésű tervező a párizsi divathét egyik legdrámaibb és legnyugtalanítóbb pillanatát idézte meg: a véres kéznyomokkal hímzett kabátokon, a protézisszerű végtagokon és egy bizarr menyasszonyi fejdíszen keresztül tárta fel előttünk az identitás szürreális színházát. Meghökkentő és elgondolkodtató látványvilág a kifutón – valahol a valóság és a fantázia határán.

robert-wun-fall-winter2025-couture.jpg

Robert Wun lenyűgöző és mélyen teátrális bemutatóval kápráztatta el a közönséget a Paris Couture Weeken. A hongkongi születésű londoni divattervező 2025-ös őszi couture fashion show-jának tökéletes keretet adtak a Théâtre de Châtelet sötét belső terei és körkörös díszletei, így a művész szürrealista világa méginkább nyugtalanító képet festett. 

Ezúttal Wun nem a megszokott filmes inspirációihoz nyúlt, a kollekció kiindulópontja egy valós tapasztalat volt: az a nyers energia és intenzív felkészülés, amelyet a tavalyi Met-gála kulisszái mögött érzékelt. Az identitás tudatos bemutatásáról és a ruházat mint önkifejezési forma vizsgálatáról kaptunk egy átfogó és mély értekezést. 

A látványos couture gyűjtemény egy titokzatos elbeszélésként bontakozott ki – egyszerre idézte meg a „kitalált történet” és a „készülj velem” videók világát. A darabok egy rendkívül szokatlan napra való felkészülés stációit jelenítették meg. A nyitó look rögtön magával ragadta a közönséget: egy fehér szatén takaró ruhává alakult, felületét élénkvörös kristályok borították, mintha véres kéznyomok lennének az anyagon. A modell szájából csorgó vér illúziója teremtett hátborzongató hatást.

Wun megtévesztő, lehetetlen módon ábrázoló technikái újra és újra meglepetést okoztak. A szabott formák kiforgatása, a túlméretezett gallérok és nyakkendők, a kabátokból táskává alakuló darabok egyaránt az illúzió játékát szolgálták. Mintha a ruhadarabok önálló életre keltek volna, felforgatva ezzel minden megszokott szabályt és értelmezést.

A show egyik legnyugtalanítóbb motívuma a végtagokkal való kísérletezés volt. Szoborszerű boleróként megjelenő protézisnyúlványok bukkantak elő a ruhák alól – elbizonytalanítva a nézőt – , mi tartozik a modell testéhez és mi a kreációhoz. A műkörmökkel díszített kesztyűk méginkább feszegették a határokat. A szaggatott szabásvonalak és a drámai frizurák mind-mind az átalakulás élményét erősítették.

A fináléban Wun egy szürreális menyasszonyt küldött kifutóra: a tüllrétegek drámai volumene körbefonta a testet, a formázott melltartó csípőjén védekező kezek nyomait láthattuk. A fátylat a modell fejére helyezett miniatűr próbababa tartotta. Szimbolikus tárgy hatását keltette, amely egy intrikus momentumot örökített meg.

Robert Wun 2025-ös őszi couture kollekciója egy aprólékosan felépített színházi történet volt az identitásról, a metamorfózisról és az önkifejezés teatralitásáról. A valóság és a fantázia határán egyensúlyozva arra késztet bennünket, hogy újragondoljuk az életünket, miközben naponta feltesszük a kérdést: vajon mennyire tudatosan öltjük magunkra a szerepeinket, vagy a ruhánk ölt magára minket?

Fotók: Getty Images / Robert Wun Official

Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr6518930152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása