GaborSzakacs

A sodródó vágyak a Saint Laurent kifutóján

2025. június 26. - gaborszakacs

A Saint Laurent 2026-os tavaszi férfikollekciója Anthony Vaccarello értelmezésében nem csupán divatbemutató volt, hanem egy szabadságot ünneplő, filozófiai töltetű performansz. A világhírű francia divatház legújabb menswear darabjait a múlt dekadenciája és a jelen szerteágazó valósága ihlette. Egy különös, érzéki óda a szabad akarat, a vágy és a törékeny szépség jegyében.

300_50.jpg

99.jpg

A Saint Laurent 2026-os tavaszi menswear kollekcióját ismét a párizsi Bourse de Commerce - Pinault Collection egyedülálló rotundájában mutatták be. A Tadao Ando japán építész által tervezett nyers betonhenger - Anthony Vaccarello kreatív igazgató kérésére ezúttal természetes fényben - merész hátteret adott a ruhasorozatnak. A padlóba süllyesztett, kör alakú medence vízén lassan sodródó porcelántálak finoman egymásnak koccanva létrehoztak egy különleges, meditatív hanginstallációt – Céleste Boursier-Mougenot francia művész konceptuális alkotását. A show minden rezdülése a csendes erőt és a visszafogottság eleganciáját sugallta.

99a.jpg

A Saint Laurent Spring 2026 Menswear kollekció bemutatójának 42 modellje 

Részletfotók, pillanatképek, hangulatok a nagyszabású fashion show-ról

Anthony Vaccarello felszabadító ódaként rajzolta fel a Saint Laurent 2026-os tavaszi menswear kollekcióját. A világhírű francia divatház férfiaknak szánt szettjei a márka állandó megújulásának égisze alatt mutatta be a párizsi divathéten. 

Elképesztő taftokat, vékony nylondzsekiket, kitűnően szabott öltönyöket és káprázatos színeket láthattunk a kifutón, miközben a modellek a Bourse de Commerce - Pinault Collection egyedülálló rotundájában meneteltek. A helyszín közepén Céleste Boursier-Mougenot művész kék medencéjében porcelántálkák koccantak össze, ez a szabad játékosság, korlátoktól mentes látványvilág kiváló párhuzamban áll Vaccarello szettjeivel. A vizes műalkotás a "Clinamen" nevet viseli, amelynek eredeti jelentése szerint: az atomok kiszámíthatatlan kanyarodása Epikurosz atomisztikus tanában. Mindez a szabad akarathoz vezethető vissza, ami pedig Yves Saint Laurent vad és felszabadult korszakait juttatja eszünkbe az 1960-as és '70-es évekből.

A kollekció fő inspirációs forrása Saint Laurent látszólagosan konzervatív szabásvonalait idéző korszaka, amely maga volt a lázadás és a konvenciók áthágása. A dekadens eleganciát, a hedonista hangulatot ragadta meg Vaccarello, amikor a nemes selymeket, a duchess szaténokat és a taftokat a technikai anyagokkal (pl.nylon) keverte. Mennyi érzékiség és bujaság lakozik a szeladonzöld és türkizkék ingekben és azokban a leheletvékony garbókban! Yves Saint Laurent egykor azt mondta: „Nincs szebb, mint egy meztelen test.” Botrányos volt, amikor 1966-ban egy nő mellét megmutatta haute couture szalonban, azóta a csupasz bőr látványa a kifutón már nem kelt különösebb meglepetést, sőt egyre elterjedtebb. 

Vaccarello legtöbb szettje kitűnően szabott, szélesvállú öltönyökből és kabátokból állt, amelyek mellé furcsa, egészen fakó szilva és lime árnyalatú ingeket társított. Érdekesség, hogy a menswear kollekcióban felbukkantak azok a vibrálóan élénk narancsszínek is, amelyek annak idején YSL haute couture báli ruháit jellemezték, ezzel pedig a maison művészi visszatekintéssel adózott a legendás névadó előtt. 

Nagyon szórakoztató, intenzív és erőteljes élmény, ahogy az 1970-es évek túláradó és felszabaduló szexualitása összekapcsolódik napjaink megjelenésével. A felbukkanó rövidnadrágok, a nőies blúzok, a kivillanó alsónadrágok és a meztelen test sejtetése a művészvilág impulzív kreativitására irányítja a figyelmet, miközben az élet éles kontrasztjai közé felrajzolt törékenységet mutatja be. A merészség, a szépség, a szabad akarat és a dicsőség és a mulandóság találkozása.

Nem tudok és nem is akarok elfogultság nélkül beszélni a Saint Laurent kollekcióiról - igen, ez az én szabad akaratom. Vaccarello szabad akarata pedig az, hogy Yves Saint Laurent vizuális szókincsének állandó megújulására törekszik, nagyságának tökéletesség hangsúlyozza, miközben teret enged korunk szerteágazó elvárásainak. A divatra nem egy elefántcsonttoronyba zárt, elérhetetlen művészetre, sokkal inkább egy dinamikus önkifejezési formára tekint.

A kollekció további szettjeit az alábbi galériában tudjátok megtekinteni:

Fotók: CR Fashion Book /Getty Images / Saint Laurent / Vogue

Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr6018896000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása