A 78. Cannes Film Festival 2025. május 13. és május 24. között került megrendezésre. A vörös szőnyeges bevonulás ezen az eseményen is kiemelt helyet foglalt el a szervezők, a fotósok, a megjelenő sztárok és mindenekelőtt a rajongók szívében. Ebben az évben különösen nagy figyelmet kaptak a vintage vagy vintage ihletésű ruhadarabok, amelyeket a következő összeállításban megcsodálhattok.
A cannes-i filmfesztivál a világ egyik legcsodálatosabb filmes eseményének számít, ugyanis a szakma kiválóságai mellett a filmes újdonságok, az élő legendák kerülnek előtérbe. Érdekesség továbbá az is, hogy itt a fotósoknak nem egy fényévnyi távolságban kijelölt apró placcról kell képeket lőniük az érkező hírességekről, hanem közvetlenül a vörös szőnyeg széléről tudják lencsevégre kapni a celebritásokat. Talán nagyobb felhajtás van a cannes-i Croisette-en, mint az Oscaron vagy a velencei filmfesztiválon, ám a nyárias időjárás és a kevésbé kötött dress code megengedi, hogy a sztárok és a divattervezőik, na meg a stylistjaik kellőképpen elengedjék a fantáziájukat. Az A-listás hírességek nemcsak új filmjeik népszerűsítése kedvéért jelennek meg, hanem azért is, hogy a nemzetközi divatvilág legfrissebb ruhakölteményeit bemutassák, ezzel egyfajta alternatív couture-kifutóvá varázsolják a vörös szőnyeget. Így a filmrajongók és a divat szerelmesei is izgalmas pillanatoknak lehettek szemtanúi. Idén a szervezők úgy döntöttek, hogy a vendégek nem léphetnek úgynevezett meztelenruhában a vörös szőnyegre, ezzel a nem a feltűnő megjelenés, hanem a filmes szakmai kiválóságai, az alkotók és az alkotásaik kerülnek a figyelem középpontjába.
Alba Rohrwacher a záróünnepségen egy olyan sziluettel rukkolt elő, amely egy szívből jövő szerelmeslevél is lehetne a Dior-ház aranykorához. A Dior Haute Couture az 1950-es évek stílusát idézte meg némi modern fűszerezéssel, ez a szett készülhetett volna Christian Dior eredeti műtermében is. A feszes derék és a bő szoknya megragadta az ikonikus New Look formavilágot, Maria Grazia Chiuri kortárs újításai pedig az haute couture újragondolt lényegét mutatták be. A múlt és a jelen strukturált eleganciája tökéletesen összhangban az esemény nagyvonalúságával. És a nyitott hátrész egy modern érzékiséget adott a ruhának, amellyel Alba összekötötte a vintage romantikát a mai vörös szőnyeges események elvárásaival.
Alessandra Ambrosio egy vállpánt nélküli, fekete, 1987-es vintage Pierre Balmain ruhát viselt, amelyhez Pomellato ékszereket választott a stylistja. A pazar kreációt Olivier Rousteing, a Balmain kreatív igazgatója bocsátotta a modell rendelkezésére.
Amikor a varázslat megérkezett Cannes-ba. Natalie Portman Dior ruhája egy szoborszerű virágos álom volt. A színésznő egy pánt nélküli bársony és tüll dizájnt viselt, amelyet a Christian Dior 1951-es őszi-téli haute couture kollekció „Mexique” nevű darabja ihletett. A híres New Look folyatatása modern módon újraértelmezve, fényűzést és romantikus dekadenciát árasztott, amelyhez a sztár Tiffany & Co. nyakláncot és elegáns kontyot választott. Nem ez az első alkalom, hogy Natalie Portman ezt a költői képet idézi meg. Jól emlékszünk egy nagyon hasonló ruhára, amelyet szintén a Dior tervezett a 2023-as cannes-i filmfesztiválra a színésznő számára.
Amal Clooney egy lenyűgözően elegáns, uszályos Christian Dior by John Galliano vintage (2000-es kollekció darabja) ruhát viselt a Bono: Stories Of Surrender premierjén. George Clooney jogász felesége ügyesen hozta közös nevezőre a minimalista, a vintage és a szuperglamúros megjelenést. Kiegészítőként egy egyszerű fekete clutch-ot és gyémánt fülbevalót választott. A döntése, hogy lemondott a nyakláncról és a karkötőről, roppant tudatosnak tűnik, és a kiváló egyensúlyérzékét is szimbolizálja.
Ariana Greenblatt egy Karl Lagerfeld tervezte 1993-as tavaszi-nyári Chanel szettben érkezett. Klasszikus párizsi elegancia egy cseppnyi dél-francia varázslattal.
Elsa Hosk a vintage ruhák királynőjeként tündökölt a vörös szőnyegen. Az 1995-1996-os őszi-téli "Cirque d'Hiver" Mugler kollekció egyik mesés darabjában bukkant fel, amelyet Thierry Mugler tervezett. A szett egy úgynevezett optikai csíkozású fekete ruhából, egy fekete-krémszínű bársony kabától és fehér gyöngysorokból állt. Mugler bemutatóján ezt az összeállítást Claudia Schiffer viselte.
Rooney Mara egy elefántcsontfehér pamuttüllre festett, csipkés, apró virágokkal és levelekkel díszített Givenchy haute couture ruhában érkezett a filmfesztiválra. Az 1956-ban Hubert de Givenchy által tervezett darabot a márka jelenlegi kreatív igazgatója, Sarah Burton alakította a színésznőre.
Jennifer Lawrence egyedi Dior ruhában jelent meg az új filmje, a „Die, My Love” premierjén. A pánt nélküli, rakott, réteges, kagylós díszítésű dressz a klasszikus Christian Dior „Poulenc” 1949-es darabjának modern elképzelése, amelyet Francis Poulenc zeneszerzőről neveztek el.
Irina Shayk egy vintage Yves Saint Laurent bársony és taft ruhában fotózkodott Cannes-ban. A modell a világhírű francia divatház 1988-as őszi kollekciójának különleges darabjában az időtlen eleganciát testesítette meg.
És még mindig Irina Shayk. A világhírű modell egy pazar Armani Privé ruhakölteményben is feltűnt a vörös szőnyegen, a kreációt a 2019-es őszi-téli kollekcióban mutatta be Giorgio Armani a párizsi divathéten. Igen, a nemzetközi divatszakmában már ez is a vintage/archival kategóriába tartozik, ugyanis nem az aktuálisan futó szezon gyűjteményének darabjáról beszélünk.
Lux Pascal egy Aphrodité ihletésű archival Georges Chakra kagylós-pliszé kreációban jelent meg az Eddington című film premierjén.
Izabel Goulart egy ezüstös láncfelsőben és egy fekete bársony szoknyában fotózkodott a filmfesztivál vörös szőnyegén. A brazil modell az Armani Privé archívumából választott magának szettet, amelyet a 2018-as tavaszi-nyári kollekcióban mutatott be a designer, Giorgio Armani.
Natasha Poly modell egy 1992-es tavaszi-nyári kollekcióból származó, rafinált szabásvonalú ezüst-fekete vintage Trussardi kreációban jelent meg.
Simone Ashley egy printelt Alexander McQueen szettben bukkant fel Cannes-ban. A brit színésznő összeállítása szintén a vintage kategóriába sorolható, ugyanis a 2000-es tavaszi-nyári kollekcióban debütált.
Zoey Deutch egy időtlen és kortalan Chanel haute couture ruhában jelent meg a „Nouvelle Vague” című film bemutatóján a cannes-i filmfesztiválon. A színésznő Jean Seberget alakítja a filmben, így adott is volt, hogy erre a premierre egy 1956-os tavaszi kollekcióból származó Chanel darab reprodukcióját választotta, amelynek eredeti verzióját maga Gabrielle Chanel álmodott meg.
Margaret Qualley egy púderrózsaszín Chanel ruhában vonult be a "Honey Don't!" című film premierjére. A modell az 1990-es tavaszi-nyári haute couture kollekció eredeti darabját Karl Lagerfeld tervezte és Claudia Schiffer mutatta be a párizsi divathéten.
Bella Hadid a filmfesztivál vörös szőnyegén is felbukkant, ám az igazi divattörténeti pillanatot mégsem ott, hanem Londonban okozta a cannes-i eseményekkel egyidőben. A 28 éves modell az Orebella parfüm bemutatóján egy mélyen dekoltált, ezüstösen csillogó, fémes fodrokkal és rozettákkal díszített 1997-es Dior by John Galliano láncruhában érkezett, amelyet 1997-ben Milla Jovovich viselt Cannes-ban, a kifutón pedig Hedvig Marie Maigre modellen mutatkozott be. Hadid az ikonikus ruhát ezüst Jimmy Choo hegyes cipőkkel párosította, a megjelenést gyémánt nyaklánccal, gyűrűkkel és szív alakú fülbevalókkal tette teljessé. Egy cseppnyi viselettörténet, amelyet Cannes ihletett.
Fotók: Getty Images / Vogue
Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!