GaborSzakacs

Amikor Nina Ricci újradefiniálta a nőiesség fogalmát

2021. január 15. - gaborszakacs

A légies, időtlen és romantikus stílusú ruháiról ismert Nina Ricci egy különleges kollekcióval készült a tavaszi szezonra. Az egyik legismertebb francia divatház 2021-es darabjaival az újragondolt klasszikus vonalaknak, a kényelmes és formabontó szetteknek enged teret. Figyelem, a következő összeállítás a gardróbod megzavarására alkalmas elemeket is tartalmazhat!

31_28.jpg

Aki a kifinomult és nőies megjelenést szereti, az egészen biztos, hogy hallott már Nina Ricciről. A francia divat kiemelkedő egyénisége 1932-ben - 49 évesen - Robert fiával megalapította a nevével fémjelzett divatházát Párizsban. A márka szupernőies filozófiáját a leghíresebb illatszere, a L'Air du Temps foglalja össze, amelyet 1948-ban dobtak piacra és mindmáig a legismertebb francia parfümök között tartják számon. Az ikonikus üveget és a kupakján lévő galambokat René Lalique szecessziós üvegművész készítette. A márkát 1998-ban a Puig divatcsoport megvásárolta, azóta többször is leváltották a kreatív igazgatókat. Nathalie Gervais, az amerikai James Aguilar, Lars Nilsson, a belga Olivier Theyskens, majd a brit Peter Copping, 2015 és 2018 között Guillaume Henry lett a vezető designer. Napjainkban Lisi Herrebrugh és Rushemy Botter párosa tölti be ezt a fontos szerepet.

A párizsi 39 Avenue Montaigne előtt sétálgatva egy sikkes kirakatot pillanthat meg az ember. A jól szabott ruhák és formás kalapok fölé magasodó épület pedig a Nina Ricci székháza. Egykoron a klasszikus elegancia, a hamisítatlan francia couture egyik bölcsője volt, ma már a modern és magabiztos nők kedvelt szalonja. A márka meghagyta a világhírű névadó alappilléreit és egy izgalmas, hordható és nőies vonalat alakított ki a XXI. századra. A jelenlegi tervezői, Lisi Herrebrugh és Rushemy Botter hedonista, ugyanakkor óriási formatervezési tehetséggel megáldott páros. Munkáikban roppant érzékeny textilköltészet-textilművészet, a szofisztikált megjelenésre való törekvés és egyfajta játékosság fedezhető fel.

A 2021-es tavaszi kollekció bemutatására egy iPhone képernyőjét és az iMessage üzenetfolyamát használták, amelyen keresztül a motivációt és az elkészült sziluetteket is prezentálni tudták egy megkapó fashion film formájában. A gyűjtemény tényleges inspirációja L’Air du Temps, a Nina Ricci világhírű illata volt, amelynek könnyű és elegáns aromái szembeszálltak a régi idők nehéz és sűrű parfümjeivel. A ruhák is ezt a finomságot mutatják egy reményteljes, optimista és újjászületésre képes korban.

Természetesen nemcsak az ikonikus illat, hanem Nina Ricci couture-öröksége is nagyban befolyásolta a sziluettek kialakítását. Az építészetből ihletet merítő látványvilág leginkább a kényelemre helyezi a hangsúlyt, ám a bezártság érzést lebontották, a ruhák valósággal lebegnek a test körül. Igen, a funkció és a design találkozik! Ujjatlan blézerek, kettévágott felsők, nyitott hátú kabátok, végtelen ujjú ingek sorakoznak fel. Mutatós és kombinálható darabok, mintha egy-egy szetten belül egy teljes ruhatárat magában foglalna (nézzétek csak, a fürdőruhától a business lookon át a koktélruhákig). Emellett nőies és megkapóan sikkes tud maradni.

A digitális bemutató kitűnően illeszkedett a kor elvárásaihoz, a ruhák pofátlan egyszerűsége és kontrasztos színvilága összhangban van ezzel a különös iPhone kontra L’Air du Temps párhuzammal. Libbenő és áttetsző anyagok, méretes kalapok és lobogó kendők, szimmetriák és aszimmetriák, rétegek és méretek, valósággal hipnotizál... Első pillantásra nem érdekel, nem köt le, szinte félsz tőle, aztán magához vonz és felizgat, majd maradandó élményként beleég az emlékezetedbe. Wow! Így kell egy patinás márkát átemelni a jövőbe, csak gratulálni tudok Lisi Herrebrugh és Rushemy Botter tervezői bravúrjaihoz!

A Nina Ricci tavaszi kollekciója Lisi Herrebrugh és Rushemy Botter kreatív tervezők munkája

Fotók: Nina Ricci Spring 2021 Ready-to-wear Lookbook

Még több divattartalomért kattints a közösségi oldalakra, lájkolj a Facebookon és kövess az Instagramon!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr9516388440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MTA rendes tagja 2021.01.17. 12:30:27

Ezeket mindenképp viszont fogjuk látni, még Ózdon és sarkadon is, ebben biztos vagyok.

gaborszakacs 2021.01.17. 12:34:23

@MTA rendes tagja: És ki mondta, hogy Ózdon vagy Sarkadon nem él olyan nő, aki megengedhetne magának egy ilyen darabot? A divat globális dolog. Szezonról szezonra mindenki azt szedi ki magának az újdonságokból, ami éppen az ő alkatához vagy pénztárcájához igazodik.

steery 2021.01.17. 12:34:39

Csak egyetlen aprócska bibi van ezzel az egésszel: hogy ezt a ruhakollekciót nem az európai (értsd: fehér) embereknek tervezték és kínálják, hanem az afrikai (értsd: fekete) bevándorlóknak. Mivel egyetlen fekete bőrű modell feszeng az összes göncben. Szóval miért is zavarná ez meg a mi gardróbunk nyugalmát? Max a lelki békénket fogja zavarni, hogy a divatdiktátorok már ennyire megfeledkeztek rólunk, a tényleges vevőkről.

gaborszakacs 2021.01.17. 13:08:20

@steery: Önt miért zavarja a színes bőrű modellek jelenléte? Miért ne lehetne egy francia divatház új kollekcióját fekete modellen bemutatni? Ön szerint ha színes bőrű modell szerepel egy reklámban, akkor a ruhadarabokat csak "afrikai (értsd: fekete) bevándorlók" vásárolhatják és viselhetik?

Tömény lenézés, kirekesztés és rasszizmus, amit leírt. Hatalmas tévedés azt gondolni, hogy az európai ember a kizárólagos vásárlói réteg. Hatalmas tévedés az is, ha azt gondolja, hogy az európai ember minden esetben fehér bőrű. Ön szerint a déli népek nem európaiak, mert más bőrszínnel rendelkeznek? Például az olaszok, a spanyolok, a görögök, a portugálok? Ugyan már! Akkor minden bizonnyal újdonság Önnek, hogy Afrikában sem kizárólag feketék születnek. Ott van például a Dél-Afrikai Köztársaságban született Charlize Theron Oscar-díjas színésznő. Érdekes, ő sem fekete bőrű.

A tényleges vevők pedig a világ bármelyik szegletében lehetnek. Nem is gondolná, de egészen meglepő helyekről vásárolnak hasonló darabokat és nemcsak olyan "európai (értsd: fehér) emberek", mint Ön.

steery 2021.01.18. 15:48:08

@gaborszakacs: Engem nem zavar. Felőlem lila nőkkel is reklámozhatják a cuccaikat vagy földönkívüliekkel. Csak épp nem fog bejönni a dolog. Ez olyan, mintha Afrikában fehér modellekkel akarna valaki eladni ruhát a feketéknek. Rögtön rasszizmust fognak kiáltani, meg gyarmatosítást emlegetnek és kikergetik az országból a céget.
Azért egy reklám menedzsernek illene tudnia azt az alapszabályt, hogy akinek akarjuk eladni a terméket, olyannal kell reklámozni. Gyerekeknek szánt cuccot gyerekekkel reklámozunk, férfiaknak szánt cuccot férfiakkal reklámozunk, kutyáknak szánt cuccot kutyákkal reklámozunk. Egyes cégek időnként megfeledkeznek erről. Buknak is meg a reklámjaikkal szépen.
süti beállítások módosítása