Kortárs művészet a Givenchy kifutóján

2019. február 04. - gaborszakacs

Dinamikus és modern, látványos és kifinomult kollekcióval érkezett a párizsi divathétre a Givenchy-ház. A Clare Waight Keller vezetése alatt álló patinás francia márka a 2019-es tavaszi haute couture kollekcióját az éles kontrasztokból, a méretes masnikból és a színes latexekből állította össze. A szobrászati és építészeti jegyeket is felvonultató gyűjtemény meglepte és lenyűgözte a klasszikus francia elegancia rajongóit.

001_4.jpg

Immáron a harmadik couture kollekcióját mutatta be Clare Waight Keller a Givenchy kreatív igazgatójaként. A 2019-es tavaszi gyűjtemény prezentációja a párizsi Musée d'Art Moderne de la Ville de la Art épületében került megrendezésre. A többszobás, káprázatosan fehér helyszín és a vendégek ültetési rendje egy visszafogott és letisztult műsort vetített előre. Ám amikor felcsendült az operairodalom talán legszebb áriája, a Vissi d'arte Montserrat Caballé előadásában, a francia elegancia magával ragadó érzése átsuhant a termeken, a pillák megrebbentek és a szívek hevesebben kezdtek verni. A kifutó mellett helyet foglaló meghívottak és az online közvetítést figyelemmel kísérő nézők is pontosan tudták, hogy itt valami igazán emlékezetes és magával ragadó élmény következik.

A kifutón fekete-fehér szettekbe bújtatott modellek jelentek meg, az éles kontrasztok és a lüktető színek váltották egymást. A jól ismert párizsi sikk a legmodernebb újragondolásban érkezett széles hajtókával ellátott kabátkák, fénylő latex nadrágok és áttetsző, földet söprő szoknyák formájában. Waight Keller szabásvonalaiban a kortárs építészet és szobrászat dinamikus jegyei is felfedezhetőek, ugyanakkor a klasszikus megjelenés szabályaiból táplálkoznak. A libbenő köpenyek és a finom csipkék titokzatosságot és némi bujaságot visznek a sorozatba, a csodás hímzések, a kézi gyöngyözések és szivárványszínű rojtok pedig egy magasabb szinte emelik a felvonultatott szetteket. Az haute couture show csúcspontjaként a mérnöki precizitást hatalmas masnikkal hozta egyensúlyba Waight Keller, ezzel pedig játékos könnyedséggel - egyben a tervezői zsenialitása kinyilatkoztatásával - ajándékozott meg bennünket. A legnagyobb meglepetést mégis az oversize masnik mögött megbúvó méregdrága tervezői hátizsákok jelentették, jelezvén az urban couture egyre erősebb jelenlétét a nemzetközi divatban. Meg kell hagyni, hogy igazán frappáns húzás a művészet ezen ágát - a hordhatóság jegyében - az utcai viseletekkel összemosni. A jelentőségteljes kreációk között felbukkant egy-egy férfi modell is, felhívva a figyelmet az egyre erősödő menswear piac eddig kiaknázatlan lehetőségeire. 

Clare Waight Keller első női vezetőként a Givenchy élén történelmi jelentőségű darabokat alkot. Kiváló érzékkel bánik az arányokkal, az árnyék és csillogás erejével, a különféle textúrákkal és tudja, mikor kell egy szettet drámai hatásokkal ellátnia. A hagyományokat tisztelő, azokból ihletet merítő, a jövőbe tekintő és az olykor merész tervezői magatartása a legnagyobb textilművészek közé pozicionálja. Engem meggyőzött a művészete és titeket? 

A  roppant látványos és modern Givenchy Spring 2019 Couture kollekció

Clare Waight Keller nemcsak a nőknek, hanem a férfiaknak is készített couture darabokat a divathétre. 

Photos: Alessandro Lucioni / Gorunway.com

Ha tetszett a bejegyzés, akkor lájkolj a Facebookon és kövess az Instagramon!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1814599094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.