A női szépség esszenciája a Dior kifutóján

2018. október 06. - gaborszakacs

A kortárs táncművészet, a színházak titokzatos világa és a kifinomult párizsi megjelenés esszenciája elevenedett meg a Christian Dior legújabb bemutatóján. A patinás francia divatház 2019-es tavaszi kollekciója a test és lélek szabadságáról mesélt Maria Grazia Chiuri különleges ruháin keresztül. Nőies vonalú kabátok, légies szoknyák és szupermenő táskák egy lehengerlő sorozatban. Tavasz Diorban? Miért ne!

001_1.jpg

aaa_1.jpg

A modern tánc és a divat különleges házassága elevenedett meg a Dior kifutóján

A XX. század legjelentősebb ikonjaként tartja számon a divattörténet Christian Diort. A sajtóban csak New Lookként (azaz új vonalként) emlegetett Corolle-kollekciójával írta be magát a legendák közé. A II. világháború megszorításokkal teli évtizede az akkori öltözködési szokásokat is megváltoztatta, így a tervezőket, a szabókat és a varrónőket takarékosságra - mondhatni térdre - kényszerítette. A magasfokú szabászathoz szokott idealista művészek - köztük Dior is - igazán utálták a jegyrendszerre járó nehézségeket, az olcsó szöveteket és a kevésbé nemes alapanyagokat. 1947-ben a New Look megalkotásával, na meg egy nagy adag nosztalgikus hangulattal sikerült némi fényűzést hoznia a kiábrándult hétköznapokba. Eltúlzott nőies vonalai, keskeny derékrészei és bő szoknyái ámulatba ejtették a világot, ám az igazi sikert az ejtett vállú ruhák hozták el számára. Dior korai halála után az ifjú Yves Saint Laurent vehette át a márka irányítását, aki egy frissebb és fiatalosabb irányba vitte a ház arculatát. Designerek jöttek-mentek, a Dior létezett, a hírességek imádták, ám igazán magasba csak John Galliano tudta repíteni. Művészi kidolgozásai, eklektikus megjelenési formái és drámai ívei új irányba terelték az éppen félévszázados céget. Gallianot antiszemita kijelentései miatt eltávolították a kreatív igazgatói posztról, a Dior mély fájdalmát fejezte ki a történtek miatt. Helyére Raf Simons került, aki görcsös maximalizmusa miatt nem bánt túl ügyesen a szabászollóval, ez pedig a bemutatott darabokon is érződött. Napjainkban Maria Grazia Chiuri áll a neves vállalat élén, munkássága igencsak alkalmasnak tűnik a kijelölt pozícióra, ugyanis az elmúlt szezonokban Monsieur Dior szellemiségét ápoló szettekkel varázsolja el a kifinomult ízlésű nőket világszerte.

A Christian Dior 2019-es tavaszi ready-to-wear gyűjtemény egy különleges felvezetéssel került bemutatásra a párizsi divathéten. A színházi előadásokat megszégyenítő hang- és fénytechnikával ellátott hatalmas terem közepére lehulló milliónyi virágszirom már az első másodpercekben jelezte, hogy emlékezetes élményben lesz részünk. Az erős fejlámpák kereszttüzébe érkező balett-táncosok modern játéka a legendás Martha Graham és Isadora Duncan mozdulatait idézte meg. Sharon Eyal szemet gyönyörködtető koreográfiája közben felbukkanó modellek rezzenéstelen arccal érkeztek a bemutatótérbe. Valamiféle földöntúli erő hatotta át a teljes előadást, ahogyan a pszichedelikus zene ritmusa a táncosok lépteivel és a nemes textíliák libbenésével összeért. A látvány magáért beszélt. Sehol egy fűző vagy tolakodóan mély dekoltázs, csak könnyed esésű anyagok, lágy vonalak és nőies megjelenés. Az egységet és összetartozást a naturális színek, a szoros balerina fejpántok, a meztelen cipők, a festett kendők és az ikonikus Saddle Bagek adták. A drappok és bézsek, a pezsgő árnyalatokkal kombinált feketék kavalkádja minden pillanatban egy-egy újdonságot kínált, a romantikus virágok, az izgalmas makramék, a csavart és sodort jersey-k pedig a nőiességet fokozták. Mintha egy különös transzformáción ment volna át a Dior, olyan egyszerű és kívánatos lett a felvonultatott új gyűjteménye. Bár hiányzik a Gallianotól megszokott dráma, de az érzés így is páratlan, nincs mellébeszélés, Maria Grazia Chiuri  csak gyönyörködtet. "Úgy gondolom, hogy a tánc és a divat nagyon közeli, hiszen mindketten a testről beszélnek"- mondta a bemutató után a tervezőnő. Hozzátette, hogy napjainkban a tánc a szabadság kifejezőeszköze is. Az amerikai Vogue főszerkesztője a magazin közösségi oldalain ódákat zengett Chiuri látványvilágáról kiemelve annak magas művészi értékét. A látottak alapján lehetne bármi mást gondolni erről a csodás bemutatóról? Maria Grazia Chiuri  bebizonyította, hogy a Dior nem csak volt és van, hanem lesz.

aaaaa.jpg

A Christian Dior 2019-es tavaszi ready-to-wear kollekció bemutatója a szezon legemlékezetesebb előadása lett

"A valódi elegancia mindenben ott van, főleg azokban a dolgokban, amik nem kérkednek vele." - Christian Dior

"A részletek ugyanolyan fontosak, mint a lényeg. Ha az apróságok nem stimmelnek, az az egész összeállítást elrontja." - Christian Dior

"A ruha nem más, mint egy darab múlékony építészet, melynek célja, hogy fokozza a női test arányait." - Christian Dior

aaaaaaaa.jpg

Christian Dior 2019

aaaaaab.jpg

Photos: Yannis Vlamos / Indigital.tv / Vogue

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess, lájkolj a Facebookon és az Instagramon!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr7914272457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.