Romantika és meghökkentés a londoni divathéten

2018. október 01. - gaborszakacs

New York, Párizs és Milánó mellett London a divat egyik fellegvára. Szezonról szezonra megérkeznek a brit fővárosba a szakma jelentős kritikusai, az ismert magazinok szerkesztői, buyerek és bloggerek, hogy feltöltekezzenek a legfrissebb trendekkel. A borús és szürke város idén színes és izgalmas kollekciókat tartogatott a 2019-es tavaszi darabokra kiéhezett elit számára. A következő összeállításban elhoztam az angol hidegvér kreálta klasszikus megjelenést és a visszafogott külső mögött megbúvó vadságot is.3_226.jpg

A Burberry romantikus sétái

A Givenchy kreatív igazgatói széke után kissé szokatlan Riccardo Tisci munkássága a Burberry élén. A meglehetősen szélsőséges és dark vonalat egy kifinomult és nőies irányra cserélte az angol márka jól bejáratott szín-és mintavilágával. A Burberry 2019-es tavaszi ready-to-wear darabjai a zsigerből jövő stílusos megjelenéstől és a kreativitástól válnak hordhatóvá, érdekessé. Mintha egy kellemes tavaszi délutánon - a belváros nyüzsgésétől távol - egy csendes londoni parkban tennénk romantikus sétát, olyan üde és megnyugtatóan összeszedett Tisci új kollekciója. A nappali, az üzleti és az éjszakai élet szettjeit vegyíti úgy, hogy közben kortalan tud maradni. Amolyan anya-lánya gyűjteményt kaptunk tőle, mivel nem tudunk éles határvonalat húzni a megcélzott korosztályok közé. A klasszikusnak számító homokszínű ballonkabátok ezúttal széles öveket kaptak, a rafináltan csomózott selyemsálakkal és a libbenő, virágos ruhákkal váltak tökéletes sziluettekké. A hagyományos Burberry-csíkok ezúttal könnyed blúzokon, kötött pulóvereken és krémszínű táskákon köszöntek vissza. A pasztellmámorban fulladozó sorozatot Tisci kiválóan megtöri egy-egy fekete koktélruhával, krokodilmintás bőrkabáttal és a néhány indigókék pantallóval. A brit középosztály kedvelt márkája a tavaszi szezonban is magabiztos és céltudatos külsőt biztosít az egyszerű vonalvezetés kedvelőinek.

A modern, nagyvárosi nő Victoria Beckham szerint

Már egy évtizede, hogy az egykori Spice Girls tag a focistafeleség szerepét maga mögött hagyva saját ruhamárkát alapított. A jól felépített marketingnek köszönhetően Victoria Beckham ma az egyik legnépszerűbb divattervező Nagy-Britanniában. Az első kollekcióit zajos siker kísérte, így nem volt kérdéses a folytatás. Ruháit az angolos szabásvonalak, a testtudatos, minimalista stílus jellemzi, kevés díszítést használ. A lágyabb és nőiesebb sziluettek kedvelőinek is előszeretettel készít kreációkat a glamour jegyében. A 2019-es tavaszi gyűjteménye a tőle megszokott brit melankóliát, határozott vonalakat mutatja, ám szín-és anyaghasználatában egy modern és szexi nagyvárosi nő képét festi meg. A bemutatót a legendás Stella Tennant modell nyitotta, aki fehér öltönyében és csipke felsőjében az 1990-es évek öltözködési szokásait idézte fel. A sorra érkező kényelmes és egyszerű szettek a fekete-fehér-narancssárga-piros skálán mozogtak. Victoria Beckham ebben a szezonban előnyben részesíti az éles kontrasztokat, a slankító csíkokat és a V-alakú, mélybe szaladó dekoltázsokat. A kollekció érdekessége, hogy minden egyes darabja tűpontosan megszerkesztett elemekből áll és a nap bármely szakában megállja a helyét. A felsorakozó összeállításokat látva nem is kérdéses, miért rajonganak vásárlók ezrei Amerikától Ázsiáig az egykori Posh Spice munkáiért. Modern stílust kínál egy baráti ebédre, egy megbeszélésre, egy délutáni koktélhoz vagy éppen egy esti randira. Kell ennél átfogóbb és felszabadítóbb üzenet egy épülő világmárkának?

Bevállalós szettek Richard Quinn kifutóján

Ki ne emlékezne a tavaszi divathét legjelentősebb bemutatójára, amelynek első sorában maga II. Erzsébet királynő és Anna Wintour foglalt helyet? A feltörekvő tehetség, Richard Quinn az előkelő vendégsereg nyújtotta hírverést ügyesen kihasználva repítette a márkáját a legmenőbb brit divatcégek közé. Ezzel pedig felhívta a figyelmet a művészeti képzésre, a divatipar hiányosságaira és a támogatások szükségére. Bizony, a mai világban nem elég, ha valaki tehetséges és szorgalmas, kell egy befektető vagy egy tőkeerős mentor, aki segíti a brand kiépítését és annak világmárkává emelését. 

Richard Quinn tehetsége megkérdőjelezhetetlen. A fanyalgó kritikusok után is képes olyan bemutatóval meglepni a divat szerelmeseit, hogy a szemünk-szánk tátva marad. A 2019-es tavaszi ready-to-wear kollekciója a meghökkentés, a lenyűgözés és az álmodozás erejét használva került kifutóra. A drámai nyitányban fekete bársonymaszkba burkolt modellek érkeztek, akik mesés tüllszoknyákat, méretes masnikat és selyemfényben úszó kabátokat viseltek. A már-már horrorfilmes megjelenést vörös rózsás mintákkal és a tavaszi rétek színeit idéző blúzokkal hamar feloldotta. A test vonalát kiemelő szabások, a vállhangsúlyos sziluettek egy megfontolt, tudatosan öltözködő, feltűnően sikkes nő gardróbjába készültek, ám egyes elemei a hétköznapok szürkeségéből kitörni vágyó fashionistáknál is jó szolgálatot tehetnek. A gyűjtemény fináléjában megjelentek az állati printek és a marabutollak is, így az alkalmi vagy esti szetteket kedvelők sem távoztak csalódottan. Richard Quinn tervező zsenialitása talán abban rejlik, hogy nem rekeszti ki a divatból a teltebb vagy éppen a szabálytalanabb alkattal megáldott nőket. A kreációi nagyszerűen mutatnak a magas és vékony, na meg a széles csípővel és dekoltázzsal rendelkező vásárlókon is. Mert nemcsak a hollywoodi dívák érdemlik meg az emlékezetes külsőt!

Fenntarthatóság a stílus oltárán

Vivienne Westwood a környezettudatos vásárlás és az úgynevezett zöld gazdaság élharcosa. Évtizedek óta felhívja a világ figyelmét arra, hogy az üzletekben ne mennyiséget, hanem minőséget vegyünk, kevesebb csomagolást használjunk. A fenntartható divat az egyetlen megoldása a leírhatatlanul szennyező nagyipari termelésnek. Sokan persze szkeptikusan állnak ehhez a kérdéshez, ám azt a hitetlenkedőknek is el kell ismerniük: ez már nem játék, a jövőnk múlik rajta. Westwood 2019-es tavaszi kollekciója a szerves pamut és vászon felhasználásával készült, a bordás pulóvereket bambuszból és kenderből állították elő. Kabátjai teljes mértékben újrahasznosított anyagokból épültek fel, amelyeket a katonai felöltők inspiráltak. Töretlenül imádja a csipkét, a vászonnal társított jacquard-ot és a zászlóként lobogó printelt muszlin ingeket. Széles hajtókái, feliratos trikói és színes csizmái a meghökkentő megjelenés mellett a társadalmi felelősségvállalásra hívják fel a figyelmet. Westwood szerint "a fogyasztás a kultúra ellensége", ezt a nézetét pedig a gyűjteményhez készített lookbookban is megerősítette. A megjelenített elhasznált elektronikai cikkekből keletkezett hulladékhegyek és az árválkodó olajos hordók mind-mind a túltermelést és a fogyasztási mértéktelenséget jelképezik, a felbukkanó tűz-víz-levegő jelképek pedig a természet pusztulását mutatják be. Roppant izgalmas vállalkozás egy ilyen gyűjteménnyel kiállni a nagyközönség elé, ám ha már két ember elgondolkodik azon, hogy mit tesz a kosarába a következő bevásárlás során, akkor már megérte. Peace & Love, Dame Vivienne Westwood!

 

Photos: Luca Tombolini / Marcus Tondo / Yannis Vlamos / Indigital.tv / Vivienne Westwood / Vogue

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess, lájkolj a Facebookon és az Instagramon!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1614256295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.